• Contact | CV
  • Graphics
    • Graphic IDENTITY
    • Creative CONCEPT
    • Re-design Childrens Museum
    • Exhibition Design
    • Exhibition Graphics
    • Posters
    • Genealogical Table
  • Books
    • Project: 100 Trees
    • Fiction
    • Poetry
    • Facts
    • Memoirs
    • School
  • Drawings
    • Images | Billed
    • Surfacedesign
    • Color
  • basics
Neel Dich Abrahamsen
Menu
  • Contact | CV
  • Graphics
    • Graphic IDENTITY
    • Creative CONCEPT
    • Re-design Childrens Museum
    • Exhibition Design
    • Exhibition Graphics
    • Posters
    • Genealogical Table
  • Books
    • Project: 100 Trees
    • Fiction
    • Poetry
    • Facts
    • Memoirs
    • School
  • Drawings
    • Images | Billed
    • Surfacedesign
    • Color
  • basics
 › Visual Communication | Graphic design. Bookdesign. Drawings › Billed › …Tegneundervisning

…Tegneundervisning

IAGTTAGELSESTEGNING · Iagttagelsestegning er grundlaget for undervisning. Indøvning af at se og samtidig fører hånden til at tegne det man foran sig, skærper opmærksomheden mod omverden. Færdigheden letter at videregive det som ses – uden først at reflektere og organisere sine tanker i en formåslrække. Tegningen er alene det som foregår, hvor du er. Filosofiskt set; din base for hvordan du sikkert kan tale udfra dine første indtryk og vide at det du ser er det su grå frem efter.  Sidenhen er refleksen i at tegne, grundlag for alle discipliner af udvikling: tegningen i sig selv og vidergivelse af intentionen, der ligger i skitsen til et færdigt produkt.


I undervisning deler jeg tegningens mål/produkt op i de to områder jeg selv arbejder med. Illustration og mønstre.
Er din retning en anden vil det mål  blive indarbejdet i undervisningen, fx bygningstegning og rum.

TEGNING OG ILLUSTRATION ·  Udfordringen er at omsætte det du læser til et billede. Der undervises i at tegne en illustration til en tekst eller et begreb. Fx tegn en krage i en træsko. Hvordan ser det egentlig ud? Tegn kragen, træskoen i din have eller hvor du er. Der undervises i grundlæggende principper for farvelære der indgår som øvelser. Der arbejdes med komposition af billede og farvebrug i opbygning af motiv. Den endelige illustration rentegnes og opsættes som billede eller i et lille hæfte. Den endelige illustration rentegnes og opsættes som billede eller i et lille hæfte. Den illustration du får tegnet vil fortælle en historie i sig selv og fremhæve tekstens indhold.

TEGNINGE OG MØNSTRE · I forløbet vil du komme til at se din hverdag som et hav af mønstre. Gennem små opgaver undervises i komposition af motiv over fx frugt, blomster, fugle. De grundlæggende principper for farvelære gennemgås. Gennem opbygning af motiv og farvevirkninger på en flade undervises i komposition. Grundlæggende principper for brug af en ”rapport” afprøves. Gentagelsen bliver til et mønster på papir, en genstand eller din væg derhjemme. Mønstret bliver en abstraktion over din hverdag.

FÆLLES · Der undervises nøje i iagttagelsestegning; der udvider din viden om det, du ser omkring dig.  Der vil arbejdes med objekter, streg, form, lys og rum. Grundlæggende principper for farvelære og geometri indgår  som øvelser undervejs. Opstillinger og enkelt objekter, studier efter figur på museer. naturstudier fra omkring søerne. Din egen streg, frihåndstegning, udvikles i forløbet gennem din egen nysgerrighed efter at skabe stemninger og udtryk. De to vidt forskellige måder at tegne på iagttagelsestegning og frihåndstegning, styrker hinanden ved at kombineres i en opgave.

Bøgeskov-skala Bøgeskov mønster Grønne blade på vej hjem Grønne blade på vej hjem Grønne blade på vej hjem St-Magleby-får St-Magleby-hest St-Magleby-heste IMG_3155-e1635665085458 IMG_1470 IMG_1472 Skitse Skitse Skitse 23-ny-cedar-e1558856073233 18-ny-kalmar-fyr-e1558855638308 Mange-svampe-e1558775846243 svampe svampe-2 svampe-3

UNDERVISNINGEN · Forløb anlægges udfra individuelle behov for indføring i tegningens verden. Enten er du begynder og skal videre ad den vej i uddannelsesforløb eller er igang og ønsker at udforske andre udtryksmåder. eller vil genopfriske og udvikle en allerede indhøstet viden. På tegnekurset underviser jeg ud fra hvad jeg selv er blevet undervist i og hvordan den skoling er brugt og udviklet gennem arbejde med tegning & grafik.
ENGAGEMENT FRA ELEV ·For at få det meste ud af undervisningstimerne, vil der være hjemmearbejde i form af daglige tegninger på skitseplan og løsning af mindre opgaver. Den side indrettes efter den enkeltes retning og behov.
MIN BAGGRUND KORT ·  Uddannet fra Skolen for Brugskunst/Designskolen; Tegning&grafik hvor jeg er undervist i klassisk tegneform; croquis, geometri, portræt-, genstands-, figurtegning. Farvelære gennem landskabstudier. Siden 1995  tegnestue tegning og grafisk formgivning hvor opgaver vises her på hjemmesiden.


PRIS ·  Undervisningsforløb af 8 gange med 2 tim 30 min. pr. gang, incl pause
Materialer medbringes efter aftale i forløbet. Enkle materialer anvendes.
Der undervises i små hold med max tre elever. Der er opstart af kurser jan/feb, maj/juni, sept/okt.
Ved enkeltundervisning er der ingen frist for opstart.
Der betales et samlet beløb ved start af forløb á 8 ganges undervisning 1 gang ugentligt. Tidspunkt efter aftale
Undervsiningssted Frederiksberg ved Søerne:
Forløb á 8 gange, á 2 tim 30 min. Pris pr. elev –  kr 3.500,-

papirklip-rødt-e1435663975424 Bogomslaget-copy Farveklatten enkelt-blomst1 Sammenhænge Udklip-e1435661176359 Farveklatten-blå-e1435065943991 MSF_logo-e1435661531306 papirklip-original1 Ogtegn-posiyiv Farvelogo Ny-blomst-e1436546332204 Scherfig-stempel-og-entrebillet
  • Visuel kommunikation
Page©Neel/Babin | Adresse: Vodroffstværgade 2 | DK-1909 Frederiksberg C | +45 2374 5040 Responsive design coming up.PT view on computer only